Berlingske Business

Finnair opruster i konkurrencen med SAS om kunderne

FINNAIR-STRIKE/
Finnair vil have fat i endnu flere svenske flypassagerer. Derfor indleder det finske luftfartsselskab nu et samarbejde med Bra, det tidligere Malmø Aviation, samt andre mindre flyselskaber. Arkivfoto. Foto:

Finnair vil have fat i endnu flere svenske flypassagerer. Derfor indleder det finske luftfartsselskab nu et samarbejde med Bra, det tidligere Malmø Aviation, samt andre mindre flyselskaber.

Det er meningen, at Bra skal flyve passagerer til lufthavnen Bromma, der ligger tæt på Stockholm, fra Umeå, Sundsvall, Göteborg, Kalmar og andre indenrigsdestinationer, og herfra flyves de rejsende til Helsinki og Finnairs langdistanceflyvninger.

Det skriver den svenske avis SvD Näringsliv.

NORWEGIAN AIR-RESULTS/

For at få kunderne til, lokkes de med et nyt loyalitetsprogram fra Finnair og Bra. Den type program er vigtigt for mange kunder, og SAS har gennem de senere år brugt mange kræfter på at udbygge dets Eurobonus, skriver avisen.

Ifølge salgschef en i Bra, Björn Sjögreen, har man hidtil ikke kun tilbyde kunderne et sådan program. Men det håber man nu, at det nye samarbejde kan ændre på. Og Bras administrerende direktør, Anders Ehrling, siger, at der kommer mere af samme skuffe.

fly

For Finnair handler det i første omgang om at få flere passagerer ind i flyene til Asien.

- Sidste år øgede vi antallet af rejsende fra Sverige med 14 pct. Vi regner med, at væksten bliver det samme i år, siger Juha Järvinen, markedsdirektør hos Finnair, til SvD Näringsliv.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen