Berlingske Business

Find din truck på nettet

Sid hjemme på kontoret og surf rundt på nettet efter en brugt gaffeltruck. Dette ret nye initiativ har Atlet Unitruck

i Greve haft stor succes med. Når man har fundet sin truck, ringer eller mailer man sine ønsker.



- Ofte er hjemmesiden

en god indgangsvinkel, men man kan altid hente råd og vejledning hos os, siger salgschef hos Atlet Unitruck for brugte gaffeltrucks

i Skandinavien.



Siden efteråret har Atlet Unitruck A/S, der er datterselskab af Atlet AB i Sverige, været skandinavisk

center for brugte trucks, og det betyder, at der altid er 400 brugte maskiner til rådighed i Danmark og på centrallageret

i Anderstorp. Det er som regel på værkstedet i Greve, hvor de fleste skandinaviske og en del tyske trucks renoveres, og

ofte tror man ikke sine egne øjne, når man ser et før/efter- eksempel. Det er tit trucks, som man ville mene skulle

kasseres, men der er ofte mange "liv" i en truck, fra den forlader fabrikken til dens sidste time er kommet.

Kørt

30.000 timer

Gaffeltrucks kører nemlig ikke kilometer, men timer - og hos Atlet Unitruck har man kunder, der kører op

mod 30.000 timer med den samme truck. Eksempelvis en kunde med en 16 år gammel Mitsubishi FD 40 (fire tons diesel), som har

fulgt alle lovpligtige serviceeftersyn fra "fødslen" i 1980.



- En brugt truck, vi får ind, bliver renoveret

minimum efter de retningslinjer, som er udformet af vores brancheorganisation IFAG - Importører og Fabrikanter af Gaffeltrucks

i Danmark, og vi går ofte i gang med at renovere trucks, der er meget slidte, men som en kunde måske efterspørger,

siger Tom Kristensen.



Fra Sverige får man en hel del af Atlet''s egne produkter fra lagerhåndteringssiden, mens Danmark

er bredere med egentlige trucks sat til salg. Det hænger sammen med, at Sverige har flere store produktionsvirksomheder med

bl.a. højreollagre. Da vi besøgte Atlet Unitruck var der solgt en del store lagerhånteringsmaskiner til Finland, men

kunderne kommer fra nær sagt hele verden. Man solgte bl.a. 70 trucks til et medicinalfirma i Egypten.



- Hvor man i Sverige

og Tyskland sælger meget via mellemhandlere, sælger vi for 85-90 procents vedkommende de fleste brugte trucks selv. Kunderne ved,

at vi kan hjælpe med den mest velegnede maskine og har et stort antal trucks at trække på, men det handler også

langt hen ad vejen om tillid og personlige relationer mellem os og vores kunder, og det er i høj grad små og mellemstore

virksomheder, der vælger en brugt, renoveret truck frem for en ny - med mindre en større virksomhed ønsker en

reservemaskine, siger Tom Kristensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen