Berlingske Business

Finansiel Stabilitet: Der har været bud på Mols-Linien

mols
Foto:

Statens finansielle oprydningsselskab, Finansiel Stabilitet, har modtaget bud på sin 27 pct. store aktieandel i færgerederiet Mols-Linien.

Statens finansielle oprydningsselskab, Finansiel Stabilitet, har modtaget bud på sin 27 pct. store aktieandel i færgerederiet Mols-Linien. Selvom topchef Henrik Bjerre-Nielsen håber at kunne afhænde rederiaktierne inden for "en overskuelig fremtid", vil han vente på, at det helt rigtige bud kommer.

Det skriver Børsen.

For nogle år siden købte Finansiel Stabilitet store aktieposter fra en række krakkede boliginvestorer, som op til finanskrisen købte stort op i Mols-Linien. Siden efteråret 2014 er aktien steget omkring 60 pct. og er ved at være klar til salg, lyder meldingen.

- Ja, der har været bud på Mols-Linien. Og nej, de har ikke været tilstrækkeligt attraktive til, at vi har fundet det betimeligt at sælge, siger Bjerre-Nielsen til Børsen.

molslinien

- Hvis der kommer en interesseret køber, er vi til at tale med. Men vi har selvfølgelig vores vurdering af værdisætningen, og vi har tid til at vente på det rigtige bud, tilføjer direktøren.

Når Finansiel Stabilitet en dag sælger sin andel af rederiet, kan der udspille sig to scenarier, vurderer direktør og analysechef i Dansk Finansservice, Jesper Lund. Enten vil aktieposten blive overtaget af en industriel aktør, som har ambitioner om at udvikle rederiet, hvilket vil sende aktien mellem 5 og 20 pct. op. Et mindre positivt, men også mindre plausibelt, scenarie er, at Finansiel Stabilitet sælger aktierne i små bidder over en længere periode, hvilket vil presse kursen i en nedadgående retning over en længere periode og skabe usikkerhed om selskabet.

På trods af, at det seneste halve års positive takter har sendt aktien op i kurs 29, kommer den fra kurs 155 før finanskrisen.

Mols

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen