Berlingske Business

Fiat-Chrysler sælger mindre end ventet

ITALY-CAR-FIAT500
Deltagere i International Rally of Fiat 500 Club Italia, hvor mere end 1200 biler deltog fra hele Euoropa, for at fejre Fiat 500s 70 års fødselsdag den 8. juli 2017. Arkivfoto. Foto:

Den italienske bilproducent Fiat-Chrysler klarede sig svagere end ventet i andet kvartal, da salget ikke levede op til forventningerne.

Toplinjen lød på 27,9 mia. euro i april, maj og juni, hvilket ifølge Bloomberg News var cirka 800 mio. euro lavere end ventet. Alligevel var driftsoverskuddet på 1,9 mia. euro omkring 100 mio. euro højere, end analytikerne havde sat næsen op efter.

Fiat og Chrysler var oprindeligt to selvstændige bilmærker, men sidstnævnte gik i betalingsstandsning i 2009, hvorefter Fiat købte bilproducenten sammen med pensionskassen United Auto Workers og den amerikanske og canadiske stat.

Efterfølgende købte Fiat selskabet de øvrige aktionærer ud, hvilket blev afsluttet i 2014.

International Engine of the year 2017

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen