Berlingske Business

Fiat Chrysler overvejer at sælge Maserati og Alfa Romeo

Pix-Fiat
Fiat Chrysler overvejer at sælge dele af selskabet, blandt andet de kendte bilmærker Alfa Romeo og Macerati. Foto:

Den italiensk-amerikanske bilkoncern Fiat Chrystler overvejer ifølge anonyme kilder tæt på sagen at sælge Maserati og Alfa Romeo. Det skriver erhvervsmediet Bloomberg.

Ledelsen i det italiensk-amerikanske bilselskab Fiat Chrysler overvejer flere muligheder for at skabe et skarpere fokus. Overvejelserne går blandt andet på at sælge de kendte upscale bilmærker Maserati og Alfa Romeo fra.

Det skriver det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg, som har talt med anonyme kilder med kendskab til sagen.

Frasalgene skal skabe et stærkere fokus på biler målrettet en bredere målgruppe for at gøre Fiat Chrysler mere attraktiv i en potentiel kombination med en konkurrent, lyder det i Bloombergs artikel.

30BILHEDR-140032.jpg

Ifølge Bloomberg vurderer analytikere, at værdien af Fiat Chryslers luksusmærker ligger på 7 milliarder euro, svarende til 52 milliarder kroner.

Den endelige beslutning om, hvad der skal sælges fra, bliver sandsynligvis først truffet i begyndelsen af 2018.

Det er ikke første gang, Fiat Chryslers topchef, Sergio Marchionne, har stået i spidsen for frasalg. I 2016 blev Ferrari solgt fra og siden børsnoteret. I 2011 blev CNH Industrial NV, som producerer lastbiler og traktorer, afhændet.

Markedet reagerede på nyheden om eventuelle frasalg ved at sende Fiat Chrysler-aktien op, og værdien af selskabet lå fredag eftermiddag på 17,5 milliarder euro, svarende til 130 milliarder kroner. Fiat Chrysler har ikke ønsket at kommentere sagen over for Bloomberg.

FILES-US-ITALT-AUTO-FIAT-AGNELLI-PEOPLE-KIDNAPPING-ARREST

Foruden bilmærkerne Fiat og Chrysler står selskabet også bag mærker som Jeep Ram og Lancia.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen