Berlingske Business

Ferrari-regnskab på omgangshøjde med forventningerne

FERRARI-RESULTS/
Foto:

Bilproducenten Ferrari kom ud af andet kvartal med et regnskab, der ligger på omgangshøjde med forventningerne.

Bilproducenten Ferrari kom ud af andet kvartal med et regnskab, der ligger på omgangshøjde med forventningerne.

Det skriver Bloomberg News.

Omsætningen rundede 920 mio. euro, stort set samme niveau som analytikernes prognose på 921 mio. euro, mens det justerede nettoresultat på 136 mio. euro slog analytikerestimatet på 134,5 mio. euro med et mulehår. Driftsoverskuddet - EBITDA - steg 24 pct. til 270 mio. euro fra 217 mio. euro.

Autocartel

Tirsdag sendte rygter om, at Ferrari ville udvide sin niche til mere end de traditionelle superbiler og skrue produktionen op til mere end 10.000 biler om året aktien i vejret med 4,2 pct., mens bilentusiaster slikkede sig om munden ved tanken om en Ferrari-SUV.

I regnskabet holder Ferrari dog fast i sit mål om at hæve produktionen til 8400 køretøjer i år.

Aktien falder onsdag 2,3 pct. tilbage. til 90,75 euro på børsen i Milano. Aktien er dog steget 65 pct. i år.

BRITAIN-ANNIVERSARY/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen