Berlingske Business

Femte generation i Golf GTI

min
Foto:

Mig & min bil. Thomas Bülow-Jacobsen er vokset op i autobranchen og er glad for sin Golf GTI, fordi den både har hurtigt optræk og plads til en barnevogn.

Den familieejede virksomhed F. Bülow & Co, har i over 125 år leveret produkter til autobranchen. I salgsafdelingen sidder femte generation i form af 33-årige Thomas Bülow-Jacobsen, der er salgschef.

Han er uddannet akademiøkonom og har gennem de seneste ti år været rundt i virksomheden for på den måde at lære alle aspekter af forretningen at kende. Dermed er han klar til et generationsskifte, der forventes at finde sted løbende inden for de næste fem års tid.

Du har i ti år arbejdet i en branche, der er nært beslægtet med autobranchen. Hvordan vil du beskrive dit forhold til biler?

- Jeg elsker smukke biler, hvor man kan se, at der er kælet for både udvendige og indvendige detaljer. Jeg er vokset op i en familie, hvor biler og deres tilbehør altid har fyldt meget, og derfor er det en betydelig del af mit liv. Jeg ser mig selv som en ‘købmand’, der har behov for at følge mærkernes udvikling for at kende kundernes behov. Endnu vigtigere følger jeg trenden i det ekstraudstyr, som bilproducenterne udvikler til nye modeller, da dette kan give et fingerpeg om fremtidige indtjeningsmuligheder. Et godt eksempel er de nye systemer, der sladrer, hvis du slingrer på motorvejen eller ikke holder korrekt afstand til den forankørende.

Hvorfor valgte du en Golf GTI?

- Da jeg fik kørekort, var det sejeste, man kunne få, en Golf III. Mulighederne for at sætte sit personlige præg var utallige, og motoren kunne nemt tunes, så det var jo enhver teenagers drøm. På det tidspunkt rakte økonomien kun til en Peugeot 106 1,1 uden de store muligheder for personligt præg. Derfor var det vel en drengedrøm, som gik i opfyldelse, da muligheden bød sig. Samtidig føler jeg mig ikke helt gammel nok til at køre i en fornuftig familiebil med anhængertræk og stort bagagerum. Golf GTI’en giver mig mulighed for at udleve teenagedrømmen samtidig med, at jeg kan transportere min datter og hendes barnevogn.

Hvilke egenskaber sætter du mest pris på ved Golf’en?

- Den giver mig mulighed for at være boyracer med lækker lyd og hurtigt optræk og familiefar med plads til kone og barnevogn på én gang.

Hvad er det dårligste ved GTI’en?

- Forsikringsselskabets foragt over for GTI-biler.

Hvad er den bedste bil, du har ejet?

- Det er afgjort min nuværende Golf GTI på grund af dens køreegenskaber og lækre design.

Hvilken bil er din drømmebil?

- Det er Audi RS4. Efter min mening har den et utrolig smukt design. Jeg er vild med konceptet, hvor der er plads til hunden i bagagerummet og fuldblodsrace under motorhjelmen.

Har du fået mange bøder?

- Det er blevet til to.

Hvilken unode i trafikken er den værste set fra din bil?

- Danskerne er dårlige til at holde til højre på motor- vejen.

Hvis du lytter til musik i bilen, hvilken slags er så din favorit?

- Typisk hører jeg radio. På den måde bliver jeg holdt opdateret med ny musik samtidig med, at jeg har mulighed for at genhøre de gamle hits.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen