Berlingske Business

Færre fløj med SAS i januar - men de tjente mere på dem

Færre fløj med SAS i januar -
SAS fragtede færre passagerer i januar, men formåede at tjene flere penge på dem. Scanpix/Mads Claus Rasmussen

I januar fløj 1,9 millioner passagerer med SAS. Det er et fald på 5,5 procent fra samme måned sidste år.

København. Færre passagerer fløj med SAS i januar, men flyselskabet formåede alligevel at tjene flere penge på passagerne.

Det viser SAS' trafiktal for januar, som er fremlagt onsdag.

1,9 millioner passagerer inklusiv charterrejsende valgte at flyve med SAS i årets første måned. Det er 5,5 procent færre end i samme måned sidste år.

Til gengæld steg den valutajusterede yield - omsætningen per fløjet passagerkilometer - med seks procent.

Antallet af fløjne passagerkilometer faldt med otte procent, mens SAS' belægningsgrad, altså deres evne til at fylde flyene, faldt med 5,1 procentpoint til 65,1 procent.

SAS planlægger at øge sin kapacitet med 1-3 procent i regnskabsåret 2017/18. Det skyldes længere europæiske ruter og større nye og større fly.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen