Berlingske Business

EU undersøger Lufthansa-opkøb

EU undersøger Lufthansa-opkøb - 1
EU-Kommissionen mener, at opkøbet kan hæmme konkurrence på flere ruter - blandt andet mellem Belgien og Tyskland. Foto:

EU vil undersøge, om Lufthansas opkøb af Brussels Airlines vil skabe monopol.

De europæiske konkurrencemyndigheder sagde mandag, at de vil foretage en dybdegående undersøgelse om, hvorvidt Lufthansas opkøb af Brussels Airlines vil skade konkurrencen, skriver Reuters.

EU-Kommissionen mener, at opkøbet kan hæmme konkurrence på flere ruter - blandt andet mellem Belgien og Tyskland.

”I en tid, der er præget af konsolidering i den europæiske luftfartsbranche, må Kommissionen sikre, at forbrugerne fortsat vil kunne have et valg mellem luftfartsselskaber, priser og ruter,” siger EU-kommissær Neelie Kroes.

Det er blandt andet ruten mellem Bruxelles og Frankfurt , myndighederne vil kigge nærmere på.

Lufthansa vil købe 45 procent af aktierne i det belgiske luftfartsselskab til en værdi af 65 millioner euro (cirka 480 millioner kroner). I 2011 vil Lufthansa, ifølge aftalen, have mulighed for at købe resten af selskabet.

Lufthansa har flere gange været nævnt som en mulig køber af SAS.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen