Berlingske Business

EU-Kommissionens holdning til deleøkonomi glæder Uber

Uber
Uber er glad for, at EU-Kommissionen opfordrer til at fjerne "unødvendige restriktioner" for deleøkonomi. Foto:

Uber er glad for, at EU-Kommissionen opfordrer til at fjerne unødvendige restriktioner for deleøkonomi.

For Uber er det gode nyheder, at EU-Kommission i et nyt udspil, opfordrer EU-lande til at fjerne de barrierer for virksomheder, som tager udgangspunkt i deleøkonomien.

Oliver Carrà, som er talsperson for den omstridte kørselstjeneste, siger, at kommissionens udspil bliver hilst meget velkommen.

»I dag markerer Europakommisionen klart, at EU-love beskytter deleøkonomitjenester mod unødvendige restriktioner, og EU opfordrer medlemsstaterne til at revidere de regler, der underminerer tjenesternes udvikling,« siger Oliver Carrà, som er talsperson fra Uber.

AirBNB

Kommissionen foreslår blandt andet i sit udspil, at digitale platforme, der kun fungerer som mellemled mellem forbrugere og udbydere af tjenesteydelser som kørsel og overnatning, ikke behøver tilladelser og licenser.

Det er afgørende for Uber, som netop fungerer som en app, der formidler kontakt mellem en chauffør og kunden.

Den nye deleøkonomi skal ifølge kommissionen ikke ses som en trussel mod alt det, der findes i dag, men som en mulighed, for eksempel for folk, der ikke har arbejde i dag eller ønsker et mere fleksibelt job.

Uber

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen