Berlingske Business

Entreprenørbiler i fokus

(AMSTERDAM) I den tunge ende af RAI udstillingen i Amsterdam var det entreprenørbilerne, der stod for nyhederne. Selv om der

var langt imellem dem.


Fra Skandinavien viste Volvo for første gang officielt sin FM D9A model med 191- til 279 HK, men

fabrikkens nye design er også "lånt" til den hollandske specialopbygger Terberg - således en ny FM 2000

i 8x8 udgave.


Hos Scania viste man sin nye T-serie med V8 teknik - men også en concept lastbil af 94-serien med Opticruise,

der har var kraftigere luftindtag.


MAN viste flere nye entreprenør-udgaver af deres prisbelønnede TG-A serie -

bl.a. i 4x2, 6x2, 6x4 og 8x4 udførelser - sidstnævnte med op til 70 tons totalvægt.


Topmotoriseringen er

en V10 common rail motor på 660 HK og 2.700 Nm. ved 1.000-1.700 omdrejninger.

Stralis premiere

Iveco havde verdenspremiere

på deres nye topudgave Stralis, der skal afløse EuroStar og delvis EuroTech.


Bildesignet vil efter al sansynlighed

blive brugt senere til alle nuværende EuroTech og EuroTrakker udgaver.


I Danmark forventer man hos importøren Iveco

North Europe en kraftig forøgelse af salg og markedsandele efter lanceringen senere på året.


DaimlerChrysler

viste for første gang deres Axor model - en mellemting mellem Atego og Actros med førerhus fra førstnævnte

og teknik fra sidstnævnte.


Den forventes med sit smallere førerhus især at blive interessant til regionalkørsel.


DAF

var i centrum med fabrikkens mindste, LF - distributionsmodellen, der netop på RAI fik overrakt det synlige bevis for titlen

Truck of the Year i Europa.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen