Berlingske Business
For abonnenter

Endnu en kæmpe ekstraregning hænger over Metroen

06BUSMetrobyggeri-fotogra#3.jpg
Dybt under overfladen på Sortedams Sø ligger en af metroselskabets største underjordiske byggepladser. I den tørlagte undergrund mødes fire nye metrotunneller fra Cityringen og linjen til Nordhavn, som kommer til at køre under søen. Tunnellerne er for nyligt blevet boret færdige, og borebisserne arbejder nu for at gøre det sidste stykke af tunnellerne klar.

Trods forligsaftale i milliardklassen kan ekstraregningen på den kommende københavnske metroring alligevel stige med endnu et trecifret millionbeløb. Det viser en redegørelse. Metroselskabet har ellers kaldt hoved-entreprenørens krav for udokumenteret.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen