Berlingske Business

Endnu en APM Terminals-chef har forladt selskabet

Terminals APM
A.P. Møller-Mærsks havneselskab, APM Terminals, har vinket farvel til Peder Søndergaard, der de seneste år har haft titel af Chief Portfolio Officer med ansvar for 32 havneselskaber og global forretningsudvikling, herunder køb og salg. Foto:

A.P. Møller-Mærsks havneselskab, APM Terminals, har vinket farvel til Peder Søndergaard, der de seneste år har haft titel af Chief Portfolio Officer med ansvar for 32 havneselskaber og global forretningsudvikling, herunder køb og salg.

Han har forladt selskabet på grund af uenighed om den nye strategi, skriver branchemediet Shippingwatch.

Med Peder Søndergaards afsked er hele den tidligere ledelse i APM Terminals nu blevet udskiftet.

Peder Søndergaards fratræden udstiller ifølge ShippingWatch' kilder en intern diskussion i Mærsk om, hvorvidt gruppens massive milliardinvesteringer i havne og terminaler, ofte på koncessioner af 20-30 års varighed, også i fremtiden er en farbar vej for det nye Mærsk.

APM Terminals_business

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen