Berlingske Business

Easyjet aflyste flere hundrede afgange efter russisk fly-tragedie

SPAIN-LEISURE-TOURISM-EASYJET
Foto:

Det britiske lavprisflyselskab Easyjet måtte aflyse fly 378 gange i november i år mod blot 16 aflysninger i november sidste år.

De 176 aflysninger kan direkte relateres til aflysninger, efter et russisk fly med afgang fra Sharm el-Sheik sprang i luften 31. oktober over Sinai-ørkenen. De øvrige flyafgange, der måtte aflyses, skete på grund af vejrforhold, oplyser selskabet.

CYPRUS-BRITAIN-EGYPT-UNREST-AVIATION-ACCIDENT-RUSSIA

Flere britiske flyselskaber - heriblandt Easyjet - meldte efter nedskydningen af det russiske fly ud, at man valgte at suspendere flyvninger til byen over jul og nytår. Mens British Airways aflyser alle fly til og med den 14. januar, har Easyjet aflyst til tidligst den 6. januar.

Trods aflysningerne steg antallet af passagerer, der fløj med lavprisflyselskabet, i november med 9,6 pct. i forhold til samme måned sidste år til 4.807.922 passagerer, oplyser Easyjet fredag morgen.

Torsdag: WIZZAIR

Den såkaldte kabinefaktor, der fortæller, hvor mange sæder der var optaget på selskabets flyvninger, steg til 90,3 pct. fra 89,5 pct. i november 2014.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen