Berlingske Business

DSV's opkøb af amerikansk konkurrent er nu gennemført

dsv
DSV oplyser, at selskabet vil komme med nærmere detaljer om handlen, når det 10. februar kommer med regnskab for 2015. Her ses topchef Jens Bjørn Andersen. Foto:

DSV har nu gennemført opkøbet af den amerikanske konkurrent UTI Worldwide, oplyser transport- og logistikkoncernen i en meddelelse til fondsbørsen.

Det sker, efter at DSV tidligere på ugen fik den sidste myndighedsgodkendelse på plads.

- Vi er stolte af at kunne byde kunder og UTI-medarbejdere velkomne til DSV. Jeg er helt sikker på, at sammenlægningen af de to selskaber vil blive en succes; og med vores fælles netværk vil vi være i stand til at skabe spændende nye muligheder for både kunder og medarbejdere, siger Jens Bjørn Andersen, administrerende direktør i DSV, i meddelelsen.

DSV

DSV oplyser, at selskabet vil komme med nærmere detaljer om handlen, når det 10. februar kommer med regnskab for 2015.

- Vi skal nu i gang med integrationsprocessen, samtidig med at vi holder fokus på fortsat at levere høj service til alle vores kunder.

- I takt med at processen skrider frem, vil DSV og UTI's kommercielle aktiviteter blive forenet og markedsført som DSV, lyder det fra Jens Bjørn Andersen.

DSV i Litauen.

DSV betaler omkring 9 mia. kr. for det amerikanske selskab, der bliver det største opkøb i virksomhedens historie. Handlen løfter omsætningen med omkring 50 pct.

årets virksomhedshandler

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen