Berlingske Business

DSV venter lille fremgang efter køb af kriseramt konkurrent

DSV
Portræt af IT-chef for DSV, Jesper Riis. Fotograferet på deres central i Hedehusene. Foto:

Transportkoncernen DSV regner i 2016 med et driftsoverskud før særlige poster på 3100-3500 mio. kr.

Det oplyser selskabet i forbindelse med sit regnskab for 2015, der er offentliggjort onsdag morgen.

Det er første gang, at DSV kommer med finansielle forventninger efter opkøbet af den amerikanske konkurrent UTI Worldwide, som man betalte 9 mia. kr. for og endeligt faldt på plads i januar.

Stock exchange graph background

Det amerikanske selskab har haft store udfordringer med at tjene penge frem til salget, og selv om der er udsigt til mindre fremgang på driften i 2016, skal det ses i lyset af, at DSV efter opkøbet har udsigt til en forøgelse af omsætningen på omkring 50 pct.

Analytikere adspurgt af Ritzau Estimates ventede forud for regnskabet med et overskud af primær drift før særlige poster på 3212 mio. kr.

dsv

DSV kommer - mod sædvane - ikke med forventninger til bruttooverskuddet og pengestrømmene.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen