Berlingske Business

DSV-topchef: Opkøb køres ind hurtigere end ventet

Jens Bjørn Andersen, topchef for transportgiganten DSV
Jens Bjørn Andersen, topchef for transportgiganten DSV Foto:

DSVs fusion med amerikanske UTI Worldwide forløber hurtigere end planlagt og er nu mere end halvvejs gennemført.

Sådan lyder det fra Jens Bjørn Andersen, topchef i DSV, i forbindelse med selskabets regnskab for andet kvartal fredag morgen.

»DSV har fortsat den gode udvikling, og UTI's negative driftsresultat er neutraliseret kun 5 måneder efter overtagelsen. Integrationen går hurtigere, end vi oprindeligt forventede, og vi er nået mere end halvvejs med sammenlægning af kontorer og it-systemer, siger den administrerende direktør i regnskabet.«

BNY

»UTI's og DSV's medarbejdere og forretning bliver trin for trin forenet over hele verden, og det er fantastisk at se, at vores nye kolleger er meget motiverede for at blive en del af DSV-kulturen ? det er afgørende for en succesfuld integration,« fortsætter Jens Bjørn Andersen.

DSV købte sidste år UTI Worldwide for 9,5 mia. kr., og handlen faldt endelig på plads i starten af 2016. Opkøbet af UTI Worldwide betyder i grove træk, at DSV's omsætning stiger med 30-40 pct. til i omegnen af 70 mia. kr. om året.

dsv

Tidligere i år sagde topchef Jens Bjørn Andersen til Bloomberg News, at man havde været i stand til at beholde de 100 største UTI-kunder oven på fusionen.

Selv om købet løfter omsætningen markant, vil det ikke kunne ses i samme grad på DSV's bundlinje, da det amerikanske selskab var svækket inden frasalget og i en længere periode havde tabt penge.

DSV

Det forventes ikke at blive en gylden forretning på den korte bane, men DSV har afsat 1,5 mia. kr. til at løfte selskabet og fusionere de to forretninger, hvor man blandt andet skal sammenlægge kontorer rundt om i verden og afskedige ansatte. Cirka 1 mia. kr. ventes brugt i løbet af 2016 på det projekt.

Det danske selskab forventer derefter, at indsatsen vil give synergier for 1,5 mia. kr. årligt, hvilket efter planen vil være hentet hjem i 2018.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen