Berlingske Business

DSV skruer op for langsigtede finansielle mål

dsv
Der er blus på kedlerne hos DSV efter et opløftende årsregnskab. Foto:

DSV skruer op for sine langsigtede målsætninger og venter frem mod 2020 at kunne hive flere penge i land.

Transport- og logistikkoncernen venter i 2020 at kunne nå en EBIT-margin på 7,5 pct., en conversion ratio - driftsresultatet som andel af bruttooverskuddet - på 32,5 pct. og et afkast på den investerede kapital, ROIC, på mindst 25 pct.

Det oplyser DSV i forbindelse med sit årsregnskab torsdag morgen. De tidligere forventninger var 7 pct., 30 pct. og 25 pct.

De nye forventninger skyldes, at udviklingen er gået hurtigere end ventet i selskabets luft- og søfragtsdivision, Air & Sea.

I denne division forventer DSV at nå en driftsmargin (EBIT) på 10 pct. og en conversion ratio på 42,5 pct. i 2020.

De tidligere mål i Air & Sea var en driftsmargin på 7-8 pct. og en conversion ratio på 35 pct.

06BUS330293765-192352.jpg

De målsætninger blev overgået i 2017 med henholdsvis 9,2 pct. og 37,4 pct., og derfor havde DSV allerede varslet, at der kunne komme nye forventninger i spil.

Blandt de aktieanalytikere, der følger selskabet, er der allerede forventninger om, at DSV vil være i stand til at levere markant fremgang. Analytikerne regner med, at DSV i 2019 vil kunne nå en driftsmargin på 10,1 pct.

For de to øvrige forretningsdivisioner, Road og Solutions, er de langsigtede forventninger ikke ændret.

For vejdivisionen, Road, er forventningen en driftsmargin (EBIT) på 5 pct. og en conversion ratio på 25 pct.

I den mindste forretningsdivision, Solutions, er målet en driftsmargin (EBIT) på 6 pct. og en conversion ratio på 25 pct.

11BUSPix-DSV-163215.jpg

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen