Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

DSV skal være endnu tættere på kunderne

Kurt Larsen
Kurt Larsen, formand, DSV. Foto:

Der er udskiftning på ledelsesgangen i DSV, når den mangeårige direktør for luft- og søfragtsdivisionen, Jørgen Møller, 1. april bliver afløst af Carsten Trolle, der kommer fra en stilling som chef for DSV's aktiviteter i Nord- og Sydamerika.

DSV har inden for luft- og søfragt været i stand til at køre med markant højere overskudsgrader i Nord- og Sydamerika end i Europa, Asien og Afrika, og selvom markederne ikke helt kan sammenlignes, så vil den nye mand i spidsen øge kontakten til kunderne rundt omkring i verden, da det har været en af nøglerne til fremgangen i USA.

Det fortæller Carsten Trolle i et interview med Ritzau Finans.

- I USA har vi været meget tætte på vores kunder, og det gælder også ledelsen. Det er drivkraften i USA, og det er helt klart et af de områder, som jeg vil gerne vil sætte mere ind på, siger han.

Han fortæller, at markedet over de seneste år har ændret sig i en retning, hvor kunderne i højere grad vil snakke med beslutningstagere, hvilket han gerne ser i højere grad bliver implementeret i andre kroge af Air & Sea-divisionen.

- Det er ikke sådan, at andre af dele af vores virksomhed ikke har besøgt kunder, men jeg tror, at der er noget at hente i forhold til det salgsmæssige. Hvis vores ledelse i hele verden er fokuserede på vores kunder hver dag, så tror jeg, at vi ser en positiv ændring, siger han.

Ud over en endnu tættere kundekontakt vil Carsten Trolle fortsætte "DSV's minutiøse fokus på at minimere omkostningerne", hvilket især gælder i de områder af verden, hvor DSV's evne til at veksle bruttofortjenesten til indtjening ikke er helt så god, som tilfældet har været i Nord- og Sydamerika.

- Vi skal køre videre den vej, som vi allerede har gjort. Vi kan altid gøre det bedre og få noget mere ud af det, vi laver hver dag. Det er ikke fordi, at vores forretning kører dårligt i Sydeuropa, Nordeuropa eller Skandinavien, men der er altid noget at skrue på, siger Carsten Trolle.

I Americas, der dækker Nord- og Sydamerika, havde DSV i 2014 en overskudsgrad på 9,9 pct., mens overskudsgraden i Europa, Mellemøsten og Afrika lød på cirka det halve. I Asien og Stillehavsregionen var overskudsgraden på 7,1 pct. ved udgangen af 2014.

Selvom Carsten Trolle mener, at der er plads til forbedringer, vurderer han dog ikke, at DSV vil være i stand til at løfte marginerne op i samme niveau i de andre områder, som man har været i stand til i Nord- og Sydamerika.

- Jeg tror ikke, at det er realistisk at nå de samme overskudsgrader. Markederne er markant mere konkurrenceprægede især i Europa, end det er i USA, siger han.

Carsten Trolle afløses af Niels Larsen, der kommer fra en stilling som vicedirektør i Air & Sea-divisionen.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen