Berlingske Business
08:14Nets fornyer aftaler med to norske banker

DSV sætter 1,5 mia. kr. af til oprydning hos amerikansk opkøb

DSVBoss
IT-chef for DSV, Jesper Riis. Foto:

Transportkoncernen DSV vil bruge 1,5 mia. kr. på at løfte indtjeningen i det amerikanske selskab UTI Worldwide, som fra slutningen af sidste måned blev indlemmet i den danske koncern.

Pengene vil blive opgjort under særlige poster i 2016 og 2017. Det oplyser transport- og logistikkoncernen i forbindelse med sit regnskab for 2015.

DSV annoncerede opkøbet af UTI Worldwide i oktober sidste år til en pris på cirka 9 mia. kr. Handlen faldt dog først endeligt på plads 22. januar i år, efter at diverse konkurrencemyndigheder samt UTI Worldwides aktionærer havde nikket ja til handlen.

DSV

Den amerikanske konkurrent, som især er store i USA og Sydafrika, har i en længere periode været presset af svage finansielle resultater, og derfor vil det også tage tid at få virksomheden op i gear.

Tilbage i oktober lød forventningen fra DSV's side, at man inden for to år vil kunne se en stigning i indtjeningen som følge af opkøbet.

På lidt længere sigt vil selskabet kunne løfte overskudsgraden i UTI Worldwide op på DSV's niveau.

DSV

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen