Berlingske Business

DSV ruller lidt svagt ud af andet kvartal

DSV Lastbil
Foto:

Den danske transportkæmpe DSV kommer ud af andet kvartal med tal, der er lidt lavere end analytikerne havde forventet.

Den økonomiske afmatning lægger en dæmper på DSVs vækst i andet kvartal. Den danske transportkæmpe kommer ud af tremånedersperioden lidt under det forventede. Det ændrer dog ikke ved selskabets forventninger til årets resultat.

Nettoomsætningen ender i andet kvartal på 11.206 millioner kroner mod 11.372 samme periode sidste år. Resultatet før skat lander på 576 millioner kroner mod 612 millioner kroner sidste år.

Begge dele er en spids under forventningerne fra analytikerkorpset. De havde gennemsnitligt sat snuden op efter en omsætning på 11.729 millioner kroner og et resultat før skat på 588 millioner kroner.

DSV

I millioner kr.2. kvt. 20132. kvt. 2012Ændr.
i pct.
Nettoomsætning11.40611.3720%
EBIT (fsp.)680687-1%
EBIT-margin (fsp.)6,0 %6,0 %
Resultat før skat576612-6%


DSVs adm. direktør Jens Bjørn Andersen erkender, at det er svært at få gang i den organiske vækst, sådan som den makroøkonomiske situation er i Europa lige nu. Alligevel er han tilfreds.

»I et marked, der fortsat ikke byder på nævneværdig vækst i transportmængderne, men til gengæld hård konkurrence, er vi tilfredse med at kunne aflægge et solidt regnskab for første halvår af 2013. Takket være tilgang af nye kunder og fokus på effektivitet og omkostningsstyring leverer vi gode resultater i alle tre divisioner. Vi har på de fleste områder nået vores målsætning om at vinde markedsandele samt styrket vores globale netværk,« siger Jens Bjørn Andersen i en kommentar i regnskabet.

Transportkoncernens forventninger til helårsresultatet er stadig et bruttoresultat mellem 10.100 og 10.500 millioner kroner og et driftsresultat før særlige poster på mellem 2.550 og 2.750 millioner kroner.

Ifølge SMEDirekt ligger analytikerestimatet i den lave ende af det, DSV selv guider efter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen