Berlingske Business

DSV-overtagelse sender tunge drenge ud i kulden

Der er lagt op til store udskiftninger i den stjernespækkede DFDS-bestyrelse i forbindelse med DSV´s indtræden som ny stærk aktionær.

Det lå i kortene, at næstformand Vagn Sørensen, der er formand i bl.a. TDC og flere kapitalfonds-ejede virksomheder, skulle tage over på formandsposten i DFDS' bestyrelse, når Ivar Samrén på den kommende generalforsamling træder tilbage og falder for aldersgrænsen.

Men nu rykker DSV-folk i stedet for ind efter at have overtaget en stor aktiepost - og fragten komme for alvor i fokus. Det skriver nyhedsbrevet Take Off.

"Der er afgørende ændringer på vej i DFDS bestyrelse på den kommende generalforsamling, hvor mindst tre topfolk fra DSV er indstillet. Dermed er det usandsynligt, at næstformand Vagn Sørensen rykker op i formandsstolen. Der er næppe lagt op til de store satsninger på passagersiden i den kommende tid i DFDS," skriver Take off. Ifølge Berlingske Tidende må Ivar Samrén, Vagn Sørensen, fhv. Ikea direktør Anders Moberg og Lene Skole, finansdirektør i Coloplast formentlig forlade bestyrelsen for bl.a. at give plads til DSV`s formand Kurt Larsen og adm. direktør Jens Bjørn Andersen samt adm. direktør Bent Østergaard, der alle er indstillet til den ny bestyrelse.

(RB-Børsen)

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen