Berlingske Business

DSV opjusterer efter stærkt halvår og sender penge til aktionærerne

dsv
Foto:

Der er fremgang på samtlige poster i halvårsregnskabet fra DSV sammenlignet med samme periode sidste år. Det kaster en opjustering af sig, og samtidig indleder transportkæmpen et aktietilbagekøbsprogram på 600 mio. kr.

DSV opjusterer ikke overraskende forventningerne til 2015 og venter nu et driftsresultat før særlige poster på 2850-3000 mio. kr. Bruttoresultatet ses lande på 10.900-11.200 mio. kr., mens de frie pengestrømme ventes at udgøre omkring 2100 mio. kr.

Det oplyser transport- og logistikkoncernen i sit regnskab for andet kvartal, der er offentliggjort tirsdag morgen.

BNY

Før regnskabet lød DSV's forventninger på et resultat af primær drift før særlige poster på 2700-2900 mio. kr. og et bruttoresultat på 10.500-10.900 mio. kr., mens de frie pengestrømme var ventet at lande på omkring 2000 mio. kr.

Analytikere adspurgt af Ritzau Estimates ventede forud for regnskabet et bruttoresultat på 11.111 mio. kr. og et resultat af primær drift før særlige poster på 2955 mio. kr. i år.

BNY

Der har ikke været nogle opkøb hos DSV i det seneste kvartal, og derfor sender selskabet nok engang penge i aktionærernes retning i form af et aktietilbagekøbsprogram på 600 mio. kr.

DSV Q2 2015

I mio. kr.2. kvt 20152. kvt 2014Ændr.
i pct.
Omsætning13.12712.1628%
Driftsresultat80970115%
Nettoresultat56049314%
Egenkapital6.3906.2293%
Antal ansatte22.46722.2541%
Overskudsgrad6,25,8

Det oplyser transport- og logistikkoncernen i forbindelse med sit regnskab for andet kvartal 2015.

I forbindelse med regnskabet for første kvartal lancerede DSV et aktietilbagekøbsprogram på 500 mio. kr.

BM Indland

Adm. direktør, Jens Bjørn Andersen, kommenterer DSV's flotte regnskab:

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen