Berlingske Business

DSV får lunken modtagelse af regnskab

dsv
Foto:

Transport- og logistikkoncernen DSV's kvartalsregnskab for andet kvartal 2013 bliver lunkent modtaget af markedet.

Regnskabet viste igen, at DSV sjældent byder på voldsomme overraskelser, selvom regnskabet dog lå en smule til den svage side i forhold til analytikernes forventninger.

DSV-aktien åbnede med et fald på 0,6 pct., men har efterfølgende rettet op til en lille stigning på 0,1 pct. til 144,9 kr. per aktie.

Først og fremmest var omsætningen en smule lavere end ventet i markedet - koncernen omsatte for 11.406 mio. kr. i kvartalet, hvor konsensus blandt analytikerne lå på 11.729 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af svenske SME Direkt på vegne af Ritzau Finans.

På EBITDA-niveau realiserede DSV et overskud i kvartalet på 804 mio. kr. mod en forventning på 818 mio. kr. i markedet, mens bundlinjen bød på et overskud på 417 mio. kr. mod analytikernes ventede 434 mio. kr.

DSV reviderer desuden i forbindelse med regnskabet sine forventninger til markedsvæksten for henholdsvis lastvognstranport, sø- og luftfragt.

Hvor forventningerne tidligere lå på en negativ markedsvækst på 0-2 pct. for lastvogsntransport og positiv markedsvækst på 2-4 pct. for søfragt og 0-2 pct. for luftfragt, venter DSV nu et fald på 1-2 pct. for lastvognstransporten, en markedsvækst på 2-3 pct. for søfragten og nulvækst på luftfarten.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen