Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

DSV er på udkig efter nye opkøb

DSV-OUTLOOK/
Arkivfoto. DSV CEO Jens Bjorn Andersen (R) taler med en af virksomhedens chauffører. Foto:

DSV er klar til at tage på opkøbstogt hos konkurrenterne.

For to år siden overtog selskabet amerikanske UTI Worldwide for 9 mia. kr. med stor succes, hvilket har givet appetit på mere. Derfor har ledelsen sat en tidsramme for, hvornår næste opkøb forhåbentligt vil finde sted.

Det skriver dagbladet Børsen.

11BUSPix-DSV-163215.jpg

»Da vi købte ABX Logistics i 2008, gik der noget tid, før vi købte UTI. Jeg håber ikke, der går lige så lang tid som sidste gang. Hvis vi kan lave noget inden for de næste par år, vil det da være superfint. Dog nok ikke det første halve eller hele års tid,« siger Jens Lund, finansdirektør i DSV, til dagbladet Børsen.

Meldingen kommer i forlængelse af DSV's regnskab for tredje kvartal, der overgik analytikernes forventninger og udløste en opjustering for tredje gang i år.

Omsætningen endte på 18,7 mia. kr., driftsresultatet på omkring 1 mia. kr. og overskuddet på 941 mio. kr. En del af forklaringen på succesen kan tilskrives fusionen med UTI Worldwide, der især var med til at præge præstationen i DSV's største division, Air & Sea.

Transportkæmpen DSV leverer regnskab

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen