Berlingske Business

DSB vender minus til stort plus

pix-DSB
Et S-tog på Nørreport station. Foto:

Med et halvårsoverskud på 240 mio. kroner før skat lægger DSB for alvor afstand til tidligere tiders katastrofeunderskud.

Forretningen »udvikler sig tilfredsstillende« skriver DSB-ledelsen i sin regnskabsmeddelelse for halvåret, der er blevet offentliggjort fredag over middag. Og det nok ikke uden årsag.

DSB kan nemlig notere sig et overskud før skat på 240 millioner kroner, hvilket korrigeret for engangsposter udgør en forbedring på 315 millioner kroner i forhold til samme periode sidste år.

Dermed ser det ud til, at DSB begynder at lægge afstand til de store trecifrede millionunderskud, der fulgte som blandt andet konsekvens af skandalen med Kystbanen - en skandale, der endte med at koste en del af cheflaget sit job, og som indvarslede både nedskæringer og bygningssalg.

Den nye DSB-ledelse i form af direktør Jesper Lok og formand Peter Schütze noterer sig, rettidigheden pt. lever op til kontraktmålene og befinder sig på et »godt niveau«. Derudover er antallet af kunder steget med en procent.

Dog må DSB-ledelsen stadig erkende, at kundetilfredsheden ikke er høj nok, skriver det statsejede togselskab i sit halvårsregnskab.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen