Berlingske Business

DSB misser svensk milliardkontrakt

DSB misser svensk milliardkontrakt - 1
DSB har tabt til MTR i Hongkong, der skal stå for togbanen i Stockholm. Foto:

DSB formåede ikke at vinde kørslen på Tunnelbanan i Stockholm. Det bliver i stedet MTR med base i Hongkong, der skal stå for togbanen.

Trafikmyndighederne i Stockholm kunne ikke bruge DSB's tilbud på at drive Tunnelbanan i den svenske hovedstad. Det bliver i stedet det Hongkong-baserede selskab MTR, der får den milliardstore kontrakt på at drive Tunnelbanan de kommende otte år. Det oplyser Storstockholms Lokaltrafik (SL), der har afgjort udbuddet, i en pressemeddelelse.

"MTR har afleveret klart det bedste bud i forhold til kvalitet, og det har vægtet tungt i vores afgørelsen," siger direktør i SL, Ingemar Ziegler.

DSB bød på opgaven i samarbejde med den franske operatør EuRailCo.

Tunnelbanan er Stockholms største og mest trafikerede togsystem.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen