Berlingske Business

DSB lover ekstern undersøgelse af PR-sag

pix-dsb
Foto:

DSBs administrerende direktør vil have ekstern undersøgelse af firmaets brug af PR-bureau for at stække kritisk journalist.

DSBs administrerende direktør, Jesper Lolk, kalder det uacceptabelt og ikke den måde DSB arbejder på, efter DRs 21 Søndag har afsløret, at den statsejede virksomhed ulovligt har brugt penge på at sætte en kritisk journalist ud af spillet. Det skriver DR.dk.

Direktøren har derfor sat en ekstern undersøgelse i gang for at belyse sagen.

- Vi skal finde ud af, hvad der er op og ned i denne sag, siger Jesper Lolk til DR.dk.

21 Søndag afslørede, at DSB har brugt et af landets førende PR- og lobbyist-bureauer, Waterfront Communications, til at holde journalist Lars Abild beskæftiget, så han ikke havde tid til at grave kritiske historier om DSB op.

- Der er ingen tvivl om, at denne sag skal undersøges til af eksterne parter, så vi kommer helt til bunds, siger Jesper Lolk til DR.dk.

BNB

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen