Berlingske Business

DONG på opkøb i Tyskland

DONG på opkøb i Tyskland - 1
DONG fortsætter deres jagt efter markedsandele i Tyskland. Foto:

Dong fortsætter deres jagt på markedsandele i Tyskland med opkøbe af det tyske energihandelsselskab KOM-STROM.

200 mio. kroner bruger DONG Energy nu på at få yderligere fodfæste på det tyske marked. DONG har i dag offentliggjort købet af cirka 84 procent af aktierne i det tyske engroshandelsselskab KOM-STROM AG fra det hollandske energiselskab Essent.

KOM-STROM er et engroshandelsselskab baseret i Leipzig - med 35 medarbejdere der har været i for handel med energiprodukter i mere end ti år.

”Muligheden for at overtage aktiemajoriteten i KOM-STROM ligger fint i tråd med vores ambitioner om at styrke engroshandelsforretningen i Tyskland, som gennem de seneste fire år er opbygget gennem aktiviteterne i DONG Energy Sales GmbH,” siger Kurt Bligaard Pedersen, koncerndirektør i DONG Energy.

Satser på gas
DONG Energy er i forvejen repræsenteret på det tyske energimarked med engroshandelsselskabet DONG Energy Sales GmbH med base i Hamburg. Kerneforretningen i dette selskab er salg af el og gas.

”DONG Energy gør KOM-STROM i stand til at udvide sine tilbud særligt inden for gas og giver os også adgang til en række aktiver og ambitiøse projekter på de tyske markeder”, siger Markus Laukamp, koncernchef i KOM-STROM.

Handlens gennemførelse er betinget af endelig godkendelse hos EU's konkurrencemyndigheder og det tyske finanstilsyn BAFIN. Godkendelserne forventes at foreligge i løbet af efteråret 2009.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen