Berlingske Business

Dobbelt op på fly til USA

File photo of Norwegian Air's Boeing 737-800 aircraft preparing
Foto:

På tre år er antallet af flyruter over Atlanten fordoblet og flere er på vej - både SAS og Norwegian varsler nye amerikanske destinationer.

Med otte direkte forbindelser til amerikanske storbyer, har de rejsende fra Danmark i dag langt flere muligheder for at komme til USA end tidligere.

I følge Jyllands-Posten har Norwegian alene inden for det seneste halvandet åbnet fire nye ruter fra København til New York, Los Angeles, Orlanda og Fort Lauderdale. Og lavprisselskabet er lang fra færdig med USA. Inden for det næste år varsler de direkte afgange til Las Vegas, St. Croix og Boston.

»Vi ser en stor efterspørgsel på vores ruter til USA. I juli solgte vi 97 procent af sæderne på langruterne, og det viser, at der er et behov i markedet. Og trafikken går begge veje, da flere en tidligere flyver fra USA til Skandinavien,« siger Danien Kirchhoff, der er informationschef i Nowegian til Jyllands-Posten.

norwegian.q2

Den amerikanske dollarkurs betyder, at det er dyrere for turister at holde ferie i USA, til gengæld er det blevet billigere for amerikanerne at besøge Skandinavien.

SAS følger trop og udvider også sortimentet af amerikanske destinationer. Næste år flyver det skandinaviske selskab direkte fra Oslo og København til Miami og fra Stockholm til Los Angeles.

Dermed er luftrummet mellem de to kontinenter travlt befærdet.

USA-WEATHER/

»Man kan næsten tale om en luftbro over Atlanten. Tidligere var USA for mange et uopnåeligt rejsemål, men sådan er det ikke mere,« siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Købenahvns Lufthavn A/S til Jyllands-Posten.

Han tilføjer, at der stadig er muligheder for endnu flere amerikanske destinationer og nævner blandt andet Houston, Philadelphia og Seattle.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen