Berlingske Business

Disse storbyer skal skubbe Ryanair i gang i København

Pix-ryanair
Det irske flyselskab Ryanair åbner nye ruter fra København. Torsdag morgen blev nye destinationer offentliggjort, blandt andet Madrid, Stockholm og Rom. Foto:

Ryanair gør sin entre på i Københavns lufthavn til foråret, og torsdag formiddag løftede selskabet sløret for flere destinationer fra efteråret.

Til et velbesøgt pressemøde i København løftede Ryanairs kommercielle direktør, David O’ Brien, torsdag, hvilke destinationer, lavprisselskabet har planlagt fra København i løbet af 2015.

Allerede fra foråret etablerer Ryanair base i København, og de første ruter fra Danmarks hovedstad går til London, Milano og Warszawa. Fra efteråret 2015 åbner Ryanair ruter til Bruxelles (Charleroi), Rom (Ciampino), Stockholm (Skavsta) og Madrid.

Danske passagerer har allerede mulighed for at rejse fra København til disse destinationer med andre selskaber, men på spørgsmålet om, hvordan Ryanair forholder sig til konkurrencen, svarer David O'Brien i sædvanlig selvsikker stil.

»Det er de andre, der nu får konkurrence fra Ryanair,« siger han og tilføjer, at konkurrence i sidste ende er godt for forbrugerne.

Med de nye ruter er Ryanair nu oppe på syv destinationer fra København, hvor selskabet får fire fly baseret.

Foruden de nye ruter vil Ryanair sætte ekstra afgange ind på London, hvor selskabet flyver til Luton. Fra september flyver Ryanair således med to til tre daglige afgange til London og en til to daglige afgange til Milano.

Ryanairs program fra København starter den 26. marts, mens Rom og Madrid bliver åbnet den 2. september. De nye ruter til Bruxelles og Stockholm starter i slutningen af oktober.

Ryanair vil i øvrigt præsentere flere ruter fra København i de kommende uger og forhandler i øjeblikket med Københavns Lufthavn for at færdiggøre disse planer.

»Vi er fortsat i aktive forhandlinger med Københavns Lufthavn og vil præsentere flere nye ruter senere på året, hvilket vil give 1,7 millioner kunder og give mange nye job. Det er godt for alle parter,« siger David O’ Brien.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen