Berlingske Business

DFDS tror på stor mulighed for blødt brexit

1
Arkivfoto: Det spår DFDS' topchef, Niels Smedegaard, der foreløbig ikke har nogen nødplaner i skuffen. Foto:

Der er 80 pct. sandsynlighed for, at EU og briterne laver en aftale uden voldsomme handelsbarrierer i forbindelse med briternes exit fra samarbejdet.

Det spår DFDS' topchef, Niels Smedegaard, der foreløbig ikke har nogen nødplaner i skuffen.

Det skriver Børsen.

Halvdelen af topchefens forretning afhænger af den britiske økonomi, men udsigten til en hård brexit og den storpolitiske bølgegang får ikke Niels Smedegaard ned med nakken.

GERMANY ECONOMY TRANSPORT

»Angela Merkel er fornuftens stemme i EU. Så med en tysk regeringskrise er det sandsynligt, at EU's decembertopmøde bryder sammen. Men forhandlingerne vil fortsætte. Selv uden en brexit-løsning i foråret er det først på den anden side af sommerferien i 2018, at vi for alvor vil gå i gang med at ændre vores strategi og forretningsplaner. Vi har is i maven,« siger Niels Smedegaard til Børsen.

DFDS er i månedlig kontakt med britiske ministre, myndigheder og Europa-Kommissionen om brexit-forhandlingerne, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

DENMARK OPCW SYRIA CHEMICAL WEAPONS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen