Berlingske Business

DFDS sejler bedste kvartal hjem nogensinde: Opjusterer forventningerne

dfds
Foto:

Rederiet DFDS leverer rekordregnskab for 3. kvartal. Selskabet opjusterer forventningerne til både omsætningen og indtjeningen i 2015.

Rederiet DFDS kom ud af tredje kvartal med fremgang på både top- og bundlinje og et rekordresultat.

Omsætningen voksede til 3792 mio. kr. i tredje kvartal fra 3567 mio. kr. i tredje kvartal af 2014.

- DFDS opnåede stærk organisk omsætningsvækst på 11 pct. i tredje kvartal, drevet af 9 pct. højere fragtvolumener og en stigning i 11 pct. i antallet af passagerer samt en stigning i enhedspriserne, skriver DFDS i regnskabet.

FRANCE-TRANSPORT-MARITIME-MY FERRY LINK

Driftsresultatet før særlige poster, EBITDA, tog et stort hop til 843 mio. kr. mod 626 mio. kr. i samme periode året før, mens resultatet før skat landede på 594 mio. kr. mod 366 mio. kr.

DFDS skriver, at alle fem shipping-forretninger forbedredes i tredje kvartal, blandt andet i Den Engelske Kanal, hvor DFDS i juni fandt en løsning på en langvarig konflikt med både franske arbejdere og konkurrenter.

På bundlinjen indkasserede DFDS 572 mio. kr. mod 351 mio. kr. i samme kvartal af 2014.

FRANCE-PORTS/STRIKE

Resultatet er rekord for tredje kvartal for DFDS.

- Vores investeringer i kundefokus og konstant jagt på driftseffektivitet gjorde os i stand til at drage fordel af vækst i flere af vores nøglemarkeder og levere et rekordresultat i tredje kvartal, skriver administrerende direktør Niels Smedegaard i regnskabet.

DFDS

I mio. kr.3. kvt 20153. kvt 2014Ændr.
i pct.
Omsætning3.7923.5676%
Driftsresultat62541551%
Nettoresultat57235163%
Egenkapital6.4336.3581%
Antal ansatte6.5836.3104%
Overskudsgrad16,511,939%
Egenkapitalrente12,97,182%

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen