Berlingske Business

DFDS sejlede godt i første kvartal og opjusterer

GERMANY ECONOMY TRANSPORT
Foto:

DFDS sejlede et bedre end ventet resultat hjem i første kvartal og opjusterer forventningerne til helåret, fremgår det af rederiets regnskab for første kvartal, der er præsenteret torsdag.

Rederiet fremhæver, at resultatet er bedret af mængdevækst og effektivitetsgevinster.

- Fragt- og passagermængderne steg henholdsvis 2,5 pct. og 9,4 pct. Shipping-omsætningen steg 6 pct. justeret for tilpasning af rutenetværket i 2014, fremhæver rederiet blandt andet.

DFDS

Omsætningen i kvartalet steg med 3 pct. til 2,9 mia. kr. Driftsoverskuddet (EBITDA) steg 150 pct. fra 91 mio. kr. til 228 mio. kr.

Nettounderskuddet blev reduceret til 27 mio. kr. i kvartalet fra et underskud på 123 mio. kr.

EBITDA FORVENTNING LØFTES

- Dommen vedrørende Kanalen påvirker ikke 2015-resultat væsentligt, oplyser rederiet.

DFDS løfter forventningen til EBITDA for 2015 til 1,65-1,75 mia. kr. fra tidligere 1,55-1,65 mia. kr.

FRANCE - BRITAIN - SHIPPING - COMPANY - FERRY -

FRANCE - BRITAIN - SHIPPING - COMPANY - FERRY -

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen