Berlingske Business

DFDS: Opkøb godkendt i Italien - vi har absolut appetit på mere

DFDS
De italienske myndigheder har godkendt DFDS' opkøb af det tyrkiske rederi U.N. Ro-Ro. Det oplyser administrerende direktør i DFDS Niels Smedegaard, mens han tilføjer, at selskabet holder øjnene åbne efter flere opkøb. Foto:

De italienske myndigheder har godkendt DFDS' opkøb af det tyrkiske rederi U.N. Ro-Ro. Det oplyser administrerende direktør i DFDS Niels Smedegaard, mens han tilføjer, at selskabet holder øjnene åbne efter flere opkøb.

»Hvis der er noget, der passer strategisk og prismæssigt, så har vi absolut appetit på mere. Vi kigger på andre ting - også andre mindre ting, men vi skal lige fordøje det store opkøb af U.N. Ro-Ro.«

»Det er vanskeligt at sige, hvornår sådan noget bliver til noget, og om det bliver til noget. Men det er noget, vi kigger efter,« siger Niels Smedegaard til Ritzau Finans.

I april offentliggjorde DFDS, at rederiet køber U.N. Ro-Ro for 7,1 mia. kr., og direktøren oplyser, at han fik nyt om godkendelsen fra Italien tirsdag aften.

Købet skal godkendes i Tyrkiet, Østrig, Tyskland og Italien. Niels Smedegaard vurderer, at det ser fornuftigt ud i forhold til at få godkendelser i de resterende lande.

»Vi har ikke rigtig noget overlap med U.N. Ro-Ro. Der burde ikke være bekymringer nogen steder. Vi ser det lidt som en formsag,« siger Niels Smedegaard.

Han tilføjer, at opkøbet går efter planen, og han venter, at pengene bliver betalt i juni, så DFDS derefter kan overtage forretningen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen