Berlingske Business

DFDS omstrukturerer i Italien efter dårlige resultater

Førerløse skibe skal sikre mod menneskelige fejl
Foto:

DFDS sætter gang i en omstrukturering af selskabets aktiviteter i Italien på grund af utilfredsstillende resultater.

Det oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen mandag formiddag. Her fremgår det, at en stor del af aktiviteterne er jernbanetransportløsninger mellem Italien og Sverige, Danmark samt Storbritannien. De aktiviteter vil stoppe senest den 1. april i år, hvis de ikke bliver udbudt af andre operatører i stedet.

Samtidig ophører pakhus- og distributionsaktiviteterne, der er baseret i italienske Fagnano, der ligger nord for Milano.

- Dør-dør jernbane-transportløsningerne, der udbydes mellem Italien og Benelux/Irland/Norge, vil fortsætte med udgangspunkt i kontorerne i Oslo og Rotterdam. DFDS Lilla Edet vil ligeledes fortsætte med at udbyde vejbaserede løsninger mellem Sverige og Italien, skriver DFDS i meddelelsen.

05BUSPix-GE-163412-202.jpg

VIL MINDSKE OMSÆTNING OG FORBEDRE INDTJENING

DFDS forventer, at omstruktureringen vil mindske omsætningen for logistikaktiviteterne i Italien med 225 mio. kr. i år sammenlignet med sidste år. Samtidig oplyser selskabet, at i alt 34 medarbejdere i Italien, Sverige, Storbritannien og Danmark påvirkes af ændringerne.

Omvendt vil ændringerne føre til en indtjeningsforbedring på 15 mio. kr. i 2018 eksklusive engangsomkostninger.

Tiltagene i Italien får desuden betydning for DFDS' særlige poster, der nu ventes at lyde på minus 45 mio. kr. i år mod den tidligere forventning på minus 20 mio. kr.

- Stigningen skyldes omkostninger til omstruktureringen af de italienske aktiviteter samt omkostninger til de nyligt gennemførte ændringer i hovedkontorsfunktioner, skriver selskabet i meddelelsen.

For 2018 venter DFDS fortsat en omsætningsvækst på 2 pct., når der justeres for omstruktureringen. Forventningen til driftsresultatet før renter, skat samt af- og nedskrivninger er også uændret.

/ritzau/FINANS

28BUSUS-RUSSIA-POLITICS-SAN.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen