Berlingske Business

DFDS møder positiv udvikling på Nordsøen

pix-DFDS
DFDS Foto:

En positiv udvikling på Nordsøen fører til en fremgang i DFDS' halvårlige regnskab.

De første tegn på fremgang i de nordeuropæiske økonomier har meldt sig, og det smitter af på DFDS' halvårsregnskab. Med en fremgang i 2. kvartal fastholdes forventningerne til driftsresultat for 2013 på 1.100-1.300 mio. kr.

Omsætningen i 2. kvartal var på 3.051 mio. kr. - sidste år lå den på 2.971 mio. kr. i samme kvartal. Ser man på driftsresultatet er der også sket forbedringer. Det er gået fra i 2012 at være på 295 mio. kr til i år at ramme de 307 mio. kr.

Fremgangen skyldes primært de øgede fragtmængder på Nordsøen, og den større aktivitet i Den Engelske Kanal. Det skaber en positiv udvikling for DFDS.

I det danske selskab, der driver rederi og vognmandsvirksomhed i Nordeuropa, er man glade for udviklingen på Nordsøen. Dog havde de håbet på lidt mere fremgang, men den hårde konkurrence i Den Engelske Kanal kan stadig mærkes.

»Vi arbejder videre med at styrke vores toplinje, reducere omkostninger og nedbringe arbejdskapitalen, og i de seneste måneder er udsigten for Nordeuropas økonomier blevet lidt lysere. Alt i alt fastholder vi vores resultatforventning for hele året,« siger administrerende direktør Niels Smedegaard.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen