Berlingske Business

DFDS køber svensk selskab for at udvide logistikløsninger

FRANCE-TRANSPORT-MARITIME-MY FERRY LINK
For at videreudvikle DFDS' logistikløsninger mellem Sverige og Italien har det danske rederi købt det svenske selskab Italcargo. Foto:

For at videreudvikle DFDS' logistikløsninger mellem Sverige og Italien har det danske rederi købt det svenske selskab Italcargo. Det oplyser DFDS i en meddelelse.

- Købet af Italcargo udvider DFDS' nuværende logistikløsninger mellem Sverige og Italien, og særligt forbedres vores partlæs- og premium-løsninger, siger Niklas Andersson, der er Head of Logistics i Sverige.

Derudover understøtter Italcargos ekspresløsninger målet om at udbyde flere premium-løsninger, fremgår det af meddelelsen.
Købet af Italcargo, der har leveret vejbaserede logistikløsninger mellem Sverige og Italien siden 1998, forventes at opfylde DFDS' mål om et afkast på minimum 10 pct. af den investerede kapital fra begyndelsen.

Italcargos omsætning var på 50 mio. danske kr. i 2015/2016, og selskabet har fem ansatte.

DENMARK OPCW SYRIA CHEMICAL WEAPONS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen