Berlingske Business

DFDS investerer milliardbeløb i to nye skibe

Førerløse skibe skal sikre mod menneskelige fejl
Foto:

Rederiet DFDS har investeret i to nye skibe. Det kommer til at koste 1,8 mia. kr. frem mod 2021. De 200 mio. kr. betales i år

Det skriver virksomheden i en fondsbørsmeddelelse mandag.

DFDS oplyser, at begge skibe planlægges at blive indsat på en af ruterne, der forbinder Litauen med enten Sverige eller Tyskland. Virksomheden vurderer, at den baltiske region ventes at fortsætte med at vokse og udvikle sig fremover.

- Denne investering afspejler vores tro på en fortsat stærk udvikling i den baltiske region. De nye skibe vil gøre det muligt for os at forbedre serviceniveauet for alle vores kunder og samtidigt gøre rutenetværket mere effektivt, også miljømæssigt, siger Niels Smedegaard, der er direktør i rederiet.

10BBMTorben-Carlsen-CFO-#13.jpg

Det ventes, at investeringen vil øge netværkets samlede fragtkapacitet med omkring 30 pct., oplyser DFDS i meddelelsen.

Som følge af investeringen øger rederiet sin investeringsforventning til 2018 til 1,3 mia. kr. fra tidligere 1,1 mia. kr.

Det fremgår af meddelelsen, at skibene skal bygges af Guangzhou Shipyard International Co, Ltd. i Kina.

Skibene er designet til hver at transportere 4500 "lane meter" fragtenheder og passagerbiler samt 600 passagerer.

Leveringen af de to skibe vil ske i henholdsvis første og tredje kvartal i 2021, oplyser DFDS.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen