Berlingske Business

DFDS i dybt dyk efter kanal-dom

FRANCE - BRITAIN - SHIPPING - COMPANY - FERRY -
Foto:

DFDS-aktien falder 6,5 pct. til 693 kr. ved åbningen mandag efter at have fået en dom i den såkaldte Kanal-sag i mod sig henover den forlængede weekend.

DFDS håber, at der stadigvæk er et sidste punktum at sætte i striden med det franske selskab Groupe Eurotunnel om færgesejlads på ruten mellem Dover og Calais i Den Engelske Kanal.

Det sagde rederiets administrerende direktør, Niels Smedegaard fredag til Ritzau.

»Vi er selvfølgelig overraskede over den her kendelse. Men det er en snæver afgørelse, og vi vil først og fremmest afvente, om de engelske konkurrencemyndigheder (CMA) appellerer kendelsen til den engelske Højesteret. De har en frist på fire uger«, siger Niels Smedegaard til nyhedsbureauet.

Med to stemmer mod én omgjorde den britiske appelret Court of Appeal fredag en afgørelse, der tidligere på året beordrede Eurotunnels færger til at indstille sejladsen på ruten. Som følge af den tidligere afgørelse bebudede Eurotunnel i januar, at selskabet ville sætte sine tre færger i MyFerryLink til salg.

DFDS

GERMANY ECONOMY TRANSPORT

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen