Berlingske Business

DFDS foreslår halvårligt udbytte på 9 kr. per aktie

dfsds
Foto:

Rederiet DFDS har til hensigt at påbegynde udbetaling af halvårlige udbytter - hvor rederiet hidtil blot har udbetalt udbytte én gang årligt.

DFDS' bestyrelse vil allerede i september udbetale det første halvårlige udbytte - på 9 kr. per aktie, hvilket vil bringe det samlede udbytte udbetalt i 2015 op på 27 kr. per aktie.

- Halvårlige udbyttebetalinger vil give mulighed for en hurtigere udlodning af kapital til aktionærer og samtidig skabe en bedre sammenhæng mellem udbyttebetalinger og DFDS' sæsonbestemte cash flow-cyklus, som topper i tredje kvartal, der er højsæson for passageraktiviteter, skriver DFDS i sit regnskab for andet kvartal.

dfds

- Herudover vil halvårlige udbyttebetalinger give mere fleksibilitet ved tilpasning af udlodningen i forhold til DFDS' kapitalstruktur- og udlodningspolitik, fortsætter rederiet.

Lægger man det samlede udbytte sammen med selskabets aktietilbagekøbsprogram, vil den samlede udlodning til aktionærerne ramme over 700 mio. kr. i 2015, oplyser DFDS.

FRANCE-TRANSPORT-LABOUR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen