Berlingske Business

DFDS' første kvartal var endnu bedre end det ser ud

Et tilsyneladende stærkt første kvartal for DFDS er endnu bedre, end det ser ud, fortæller rederiets topchef, Niels Smedegaard.

For resultatet er blandt andet opnået, til trods for at påsken faldt senere i år og trods et svært sammenligningsgrundlag i det baltiske område.

- Første kvartal er det mindste af vores kvartaler, men vi synes, at vi er kommet godt fra start, og vi ligger en lille spids bedre, end vi gjorde sidste år, som var vores bedste Q1-resultat nogensinde, siger Niels Smedegaard til Ritzau Finans.

Han fortæller, at rederiet i år gik glip af en positiv påskeeffekt på passagerforretningen, og samtidig var det baltiske område sidste år positivt påvirket af en chaufførkonflikt, der varede i nogle måneder, og som gav en ekstra gevinst.

- Og når man tager de elementer i betragtning, så er vores Q1-resultat faktisk endnu bedre, end det ser ud på papiret, lyder det fra den administrerende direktør.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen