Berlingske Business

Deutsche Post løfter overskuddet mindre end ventet

DEUTSCHE POST-RESULTS/
Deutsche Posts driftoverskud er lidt lavere end forventet i årets første kvartal. Foto:

Den tyske transport- og logistikgigant Deutsche Post har haft fremgang på toplinjen og driften i første kvartal, men det var ikke helt tilstrækkeligt til at behage analytikerne.

Selskabet kommer ud af kvartalet med et driftsoverskud før skat og renter på 885 mio. euro. Det var en anelse svagere end ventet, da aktieanalytikere adspurgt af Bloomberg havde spået et overskud på 914,8 mio. euro i kvartalet.

I forhold til samme periode året før er det en stigning på 1,4 pct., men renset for visse engangsposter sidste år er væksten på 6 pct. Omsætningen steg med 7,3 pct. til 14,9 mia. euro i første kvartal.

DEUTSCHEPOST-RESULTS/

Deutsche Post er resterne af det gamle tyske postvæsen, som i dag er en kæmpe logistik- og transportkoncern med aktiviteter i 220 lande, hvor det samlet beskæftiger omkring 450.000 ansatte.

Selskabet fastholder forventningerne til 2017, som lyder på et driftsoverskud på 3,75 mia. euro.

/ritzau/FINANS

RB PLUS Lightprodukter snyder på vægten

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen