Berlingske Business

Deutsche Post løfter overskuddet med hjælp fra stigende e-handel

GERMANY-DHL/
Arkivfoto. Der bliver solgt flere og flere varer på nettet, og det giver mere at lave for fragtvirksomheder som Deutsche Post, som blandt andet derfor har haft fremgang i indtjeningen. Foto:

Der bliver solgt flere og flere varer på nettet, og det giver mere at lave for fragtvirksomheder som Deutsche Post, som blandt andet derfor har haft fremgang i indtjeningen.

Deutsche Post kommer ud af perioden juli, august og september med et driftsoverskud på 755 mio. euro, hvilket er en markant fremgang fra 197 mio. euro i samme periode sidste år, som dog var negativt påvirket af en række engangsomkostninger.

Fremgangen var en anelse højere end ventet blandt analytikerne, der ifølge Bloomberg havde spået et overskud på 745,8 mio. euro.

01BUSBUSINESS-102405.jpg

Fremgangen kom i mål på trods af et dyk på toplinjen på 3,9 pct. som følge af blandt andet valutakursudsving og lavere brændstoftillæg efter et drop i olieprisen.

Deutsche Post er resterne af det gamle tyske postvæsen, som i dag er en kæmpe logistik- og transportkoncern med aktiviteter i 220 lande, hvor det samlet beskæftiger omkring 500.000 ansatte.

GERMANY TRANSPORT ELECTRIC POST CARS

Selskabets topchef, Frank Appel, siger i en kommentar til regnskabet, at det vil fortsætte med at investere i at positionere sig bedre i forhold til e-handel.

Deutsche Post fastholder forventningerne til hele året, hvor det sigter efter et driftsoverskud på 3,4-3,7 mia. euro. Efter årets første ni måneder er overskuddet på 2,4 mia. euro

pix-E-handel

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen