Berlingske Business

Danske Jet Time iværksætter akut redningsplan efter millionunderskud

Pix-Jet
Overskrift
Danske Jet Time - vigtig underleverandør til SAS - kæmper med millionunderskud og har iværksat en akut redningsplan. Foto:
 

Flyselskabet Jet Time, som blandt andet er central underleverandør for SAS, har igangsat en redningsplan efter et underskud på knap 70 millioner kroner i seneste regnskabsår.

Et underskud på knap 70 millioner kroner og en omsætning, der var langt lavere end budgetteret, har fået det danske flyselskab Jet Time til at iværksætte en redningsplan.

Det skriver DR Nyheder på baggrund af en intern mail, som mediet er i besiddelse af, til de omkring 600 medarbejdere i selskabet.

Jet Time har eksisteret siden 2006 og flyver blandt andet for SAS og charterrejsebureauerne. Det er blandt andet Jet Time, der håndtere SAS' indenrigsflyvninger fra København til Aarhus og Billund.

klaus ren

Ifølge DR Nyheder kalder Jet Times ledelse i mailen til medarbejderne resultatet for »meget utilfredsstillende,« og redningsplanen kaldes »akut.« Underskuddet gør ifølge mailen et »grimt indhug i selskabets egenkapital og kassebeholdning,« hvilket har gjort det nødvendigt at bede aktionærer og banken om økonomisk hjælp.

SAS og de nærmeste europæiske konkurrenter

Redningsplanen skal ifølge branchesiden Check-in gennemføres over de næste 100 dage, og Jet Times direktør, Klaus Ren, skriver til sine medarbejdere, at det er afgørende for selskabets overlevelse, at planen bliver gennemført med succes.

Han har bekræftet over for DR Nyheder, at der er sendt en mail ud til medarbejderne om konsekvenserne af det dårlige regnskab.

»Vi er ikke eksistenstruet på den korte bane. Vi skal nok være her om et og to år. Men det er ikke det, der er interessant for os - det er, om vi har en arbejdsplads om fem og ti år,« siger han til DR Nyheder og tilføjer, at »der skal kigges på det her.«

Redningsplanen består blandt andet af en strategiplan for 2015 til 2018.

jet time

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen