Berlingske Business

Dansk firma bag faste priser på taxaturen

pix-taxa
Med en ny app undgår taxakunder at trafikken gør turen dyrere. Foto:

Dansk firma står bag ny app, der tilbyder taxakunder faste priser fra lufthavne i København og London. Konceptet er nyt i Danmark.

Høje taxaregninger på grund af tung trafik har fået et alternativ. Taxakunder i København og London får med en ny app fra danske Click A Taxi mulighed for at bestille en taxa eller en privatchauffør til et fast beløb til og fra byernes lufthavne.

Ifølge medstifter af Click A Taxi Nikolaj Køster er prisen til lufthavnen fundet ved at regne sig frem til en gennemsnitspris på, hvad det kan koste ud fra diverse taxature.

»Det er teknisk set et forsikringskøb. Ved at betale en fast pris, kan du sikre dig, at du ikke rammer en eventuelt højere pris,« forklarer Nikolaj Køster til tv2.dk

En kvinde hyrer en TAXA (4x35). Taxi

Konceptet er velkendt fra udlandet, men Click A Taxi er først med de faste taxapriser i Danmark. Click A Taxi samarbejder med Amager-Øbro Taxi 4x27 og et limousineselskab, som skal stå for særlige Executive-ture.

Ud over faste priser tilbyder den nye app også betaling implementeret i selve app'en, så kunder kan registrere kreditkortet og ikke behøver at rode med kort eller kontanter i vognen.

En taxatur fra Indre Østerbro til Københavns Lufthavn ligger på 250 kroner, mens en Executive-bil koster 330 kroner. Det er planen, at det nye flatrate-system skal lanceres i andre byer i både Danmark og England.

Samtidig med lanceringen af den nye app skifter Click A Taxi navn til Drivr.

En kvinde hyrer en TAXA (4x35). Taxi



Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen