Berlingske Business

Daimler giver luksusbil-konkurrenter baghjul i Kina

GERMANY-AUTO-DAIMLER
Foto:

Den tyske luksusbilproducent Daimler kører fra sine konkurrenter på luksusbilmarkedet. Indtjeningen for andet kvartal er øget med 54 pct.

Indtjeningen for andet kvartal er øget med 54 pct. til 3,78 mia. euro (EBITA) fra 2,46 mia. euro samme tid sidste år. Det skriver Bloomberg News.

Indtjeningen overgik dermed analytikernes forventninger på 3,31 mia. euro.

Det er bilproducentens nye modeller, der har giver konkurrenterne baghjul. Daimler har formået at øge sit salg med 19 pct. til 37,5 mia. euro mod forventede 36,5 mia. euro.

CHINA-MARKETS/AUTOS

Det er især på det kinesiske marked, der er verdens største, at Daimler ligger i overhalingsbanen. Konkurrenterne BMW og Audi har modereret deres forventninger til det kinesiske marked, hvorimod Daimler forventer at det kinesiske marked vil vokse anseligt, skriver Bloomberg.

Også globalt har Daimler som mål at overhale sine konkurrenter. Producenten vil føre feltet som verdens mest sælgende luksusbil-producent, inden årtiet er omme, lyder det fra Stuttgart-firmaet.

pix-Nokia Here

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen