Berlingske Business

Dårlig taxaservice kan nu give karantæne fra Københavns Lufthavn

tax
Foto:

For at forbedre kundeoplevelsen i hovedstadens taxiselskaber, indfører Københavns Lufthavn nu et system, som slår ned på de chauffører, der ikke leverer god nok service.

Den 5. oktober indfører de københavnske taxiselskaber sammen med Københavns Lufthavn et nyt Taxi Management System, som skal forbedre service og kundeoplevelse.

Fremover skal alle taxier have en Brobizz og køre gennem en bom for at komme ind og hente kunder ved Københavns Lufthavn. Hvis taxierne ikke leverer tilfredsstillende service, vil taxachaufførerne få karantæne fra at hente kunder i lufthavnen fra 12 timer til en hel uge. I værste tilfælde vil man kunne miste retten helt.

Det er ikke kun pisk, som chaufførerne får at mærke. Der indføres nemlig også en gulerød i form af et bonussystem, hvor den bedste service honoreres med op til 500.000 kroner om året.

uber demo

”Uanset hvem man er, eller hvor man kommer fra, skal taxikunderne altid kunne forvente en ren taxi og en venlig, velklædt og serviceminded chauffør, der er klar til at hjælpe med f.eks. bagagen. Det nye Taxi Management System i lufthavnen vil styrke branchens fokus på god service, ” skriver direktør i Dansk Taxiråd, Trine Wollenberg, i en kommentar.

Hos Horesta glæder man sig over initiativet, Formand for Horesta i Region Hovedstaden, Allan Agerholm, fortalte til Berlingske i sidste uge, at Horestas medlemsvirksomheders gæster dagligt oplever, at taxichaufførerne er usoignerede, ikke gider holde døren eller hjælpe med bagagen eller siger nej til korte ture.

Som det første store taxi-firma i København vil Amager-Øbro Taxi installere kameraer i alle deres 320 vogne, oplyser DR København.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen