Berlingske Business

Cimber Sterling satser på solafgange

Cimber Sterling satser på solafgange - 1
Foto:

Større morgenfly og rejser til solfyldte ferieområder er en del af det nye Cimber Sterlings planer for udvidelse. Seks Boing 737 skal i luften for selskabet.

Det nye Cimber Sterling udvider forretningen. De vil nu flyve danskerne på ferie i solen. Fra den 14. januar går Sterlings Boing 737 fly på vingerne for Cimber Sterling på både indenrigsruter og solruter. Det oplyser selskaber på et pressemøde onsdag.

"Vi ønsker at flyve familien Danmark på sommerferie," siger Jørgen Nielsen administrerende direktør i Cimber Sterling.

Cimber Sterling er resultatet af, at Cimber Air har opkøbt dele af lavprisselskabet Sterling, der krakkede den 29. oktober sidste år.

Prisen for billetterne til solen er fra 498 kroner på de fleste destinationer, oplyser Jørgen Nielsen. Og det er alt inklusive.

"Vi vil gerne have gennemsigtige priser, så når kunderne ser en pris, er det hvad, de kommer til at betale," siger han.

Målet for selskabet er at have seks Boing 737 fly i luften i løbet af 2009. Til at betjene flyene har ledelsen kig på tidligere Sterling ansatte. I alt betyder udvidelsen af selskabet, at de har brug for 200 nye medarbejdere. Heraf skal de cirka 160 være på flyene, mens der skal ansættes 40 ekstra mand i administrationen.

Med den nye stuktur regner Cimber Sterling med, at de kan øge omsætningen med 70 procent.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen