Berlingske Business

Cimber-krak giver Sun-Air rekordår

pix_ sun-air Niels Sundberg
Direktør og ejer af Sun-Air Niels Sundberg kan glæde sig over, at flyselskabet, der blandt andet flyver ruter for British Airways, har haft det bedste år i selskabet 34-årige historie.

Det lille flyselskab fra Billund har øget omsætningen med en tredjedel og har udsigt til mere - ikke mindst på grund af Cimber Sterlings konkurs.

Sun-Air holder sig langt væk fra de danske indenrigsruter og satser i stedet på at målrette sig erhvervslivet - og så har det lille flyselskab fået mere spillerum efter Cimber Sterlings konkurs sidste forår.

Det er tre medvirkende faktorer til, at selskabet, som flyver for blandt andet British Airways, sidste år havde sit bedste år nogensinde. Det skriver Jyllands-Posten. Sidste år steg Sun-Airs omsætning med 20 procent til 364 millioner kroner og et driftsresultat på 34 millioner kroner. I år forventer selskabet desuden, at omsætningen når endnu højere luftlag med 500 millioner kroner.

"Vi har fremgang på alle forretningsområder. Trafikken og passagertallene vokser, og lønsomheden er god," siger direktør og ejer Niels Sundberg til Jyllands-Posten.

Billund-flyselskabet satser på de jyske lufthavne, og her er der selvsagt blevet mere plads, efter Cimber Sterling forsvandt.

"De ændrede konkurrenceforhold er en del af forklaringen på den positive udvikling. Samtidig levere vi et produkt, som kunderne gerne vil have. Vi er ikke billige, men de rejsende får kvalitet for pengene," siger Niels Sundberg til Jyllands-Posten.

Selskabet nåede sidste år 190.000 passagerer, og det tal ventes at stige til 280.000 i år - blandt andet gennem to endnu ikke offentliggjorte ruter. Sun-Air driver desuden datterselskabet JointJet, som blandt andet flyver ambulanceflyvning for SOS International. JointJet gik også frem og fordoblede omsætningen til 80 millioner kroner sidste år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen